السجن 7 سنوات لمتهم بالتعدى على محامى فى العجوزة

10 يونيو 2023آخر تحديث :
أسرار مثيرة فى مقتل عامل بطعنات أمام منزله فى دار السلام
المتهم
كتب:سيد جمال

قضت محكمة جنايات الجيزة، بالسجن المشدد 7 سنوات لـ متهم بالتعدي علي محامي ومحاولته سرقته بالإكراه في منطقة أرض اللواء بالعجوزة.

كانت النيابة العامة قد أحالت المتهم إلى محكمة الجنايات بتهمة الاعتداء على محامٍ و صاحب محل ملابس في شهر سبتمبر الماضي، بغرض سرقته بالإكراه.

ومن ناحية أخرى قال المجني عليه، إنه شريك في محل ملابس وذهب لمباشرة عمله: روحت المحل لقيت اللي شغال معايا بيقولي في واحد عاوز ياخد كمية على بعضها، وأنا بقول للراجل انت عارف تمنهم كام؟ ثمنهم فوق 50 ألف جنيه، قالي انت اللي ليك انك تاخد فلوس وانا بسأله فين هي الفلوس، لقيته طلع سكينة مرة واحدة وضربني بيها في وشي وحاول يجري بالحاجة اللي خدها، وأنا حاولت مسك فيه عشان ميهربش بالحاجة وراح معورني تاني بالسكينة اللي كانت معاه في رجلي وأنا وقعت على الأرض، وبعد كده يوسف خالد اللي كان واقف معايا في المحل طلع يجري بره المحل ونده على الناس اتلمت ومسكوه وده كل اللي حصل.

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


شروط التعليق :

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

الاخبار العاجلة

نستخدم ملفات الكوكيز لنسهل عليك استخدام موقعنا الإلكتروني ونكيف المحتوى والإعلانات وفقا لمتطلباتك واحتياجاتك الخاصة، لتوفير ميزات وسائل التواصل الاجتماعية ولتحليل حركة الزيارات لدينا...لمعرفة المزيد

موافق