التحقيق في بلاغ يتهم صلاح التيجاني بتزوير وثيقة نسبه لـ الأشراف

26 سبتمبر 2024آخر تحديث :
الشيخ صلاح التيجاني
الشيخ صلاح التيجاني

أمر النائب العام المستشار محمد شوقي، بالتحقيق في بلاغ اتهام المدعو صلاح أبو طالب، الملقب بالشيخ صلاح التيجاني بتهمة تزوير وثيقة نسبه للسادة الأشراف.

 

التحقيق في بلاغ يتهم صلاح التيجاني بتزوير وثيقة نسبه لـ الأشراف

 

كما كلف نيابة شمال الجيزة الكلية، بالتحقيق في الواقعة بجانب وقائع التحرش بالفتيات.

 

يشار إلى أن الفتاة خديجة خالد، المعروفة إعلاميا بـ ضحية الشيخ صلاح التيجاني، ظهرت في منشور جديد عبر حسابها على فيس بوك، قائلة:” الحمد لله أنا أحسن بكتير وشكرا علي كل الدعم اللي انتوا قدمتهولي وأنكم وقفتوا جمبي، وشكرا لكل البنات الشجعان اللي بعتولي واتكلموا وقرروا يواجهوا ويشهدوا بالتــحــرش اللي اتعرضوا ليه سواء من وقت قريب أو من سنين كتير.

وتابعت: “حابة أطمنكم ولو فيه أي بنت حابة تحكي وتتكلم تبعتلي ونتواصل مع المؤسسة، وهما ياخدوا الإجراءات اللازمة ويحمونا أننا نتعرض لحاجة زي كدة تاني، أنا فخورة جدًا بكل البنات الكتير اللي بعتولي واللي قدروا يقهروا خوفهم ويتكلموا وأنا كنت مجرد سبب بسيط ربنا جعله باب لناس كتير تتكلم ويقدروا ياخدوا حقهم وكلنا ثقة في القضاء وإن شاء ربنا معانا وينصرنا”.

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


شروط التعليق :

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

الاخبار العاجلة

نستخدم ملفات الكوكيز لنسهل عليك استخدام موقعنا الإلكتروني ونكيف المحتوى والإعلانات وفقا لمتطلباتك واحتياجاتك الخاصة، لتوفير ميزات وسائل التواصل الاجتماعية ولتحليل حركة الزيارات لدينا...لمعرفة المزيد

موافق